מה אני יודע לעשות?

או בעצם מה לא? אה, זה קל - פנלים! חוצמ'זה - הכל: עיצוב לוגו • ניירת משרדית • כרטיסי ביקור • מודעות • פליירים • פרוספקטים • פולדרים • קטלוגים מודפסים ודיגיטליים • בנרים • דפי נחיתה • אתרי אינטרנט • דפים עסקיים לפייסבוק • מצגות עסקיות ועוד.

למה לי מיתוג עכשיו?

כל בעל עסק סמוך ובטוח שהמוצר שלו הוא הטוב ביותר בשוק. זה לא מספיק שהוא יודע זאת. הוא חייב לשכנע את לקוחותיו הפוטנציאליים שזה אכן כך. סביר להניח שכמוהו חושבים גם המתחרים שלו. על מנת להתחרות על כיס הלקוח הוא חייב למצוא את הדרך הנכונה להתבלט מעליהם ולהציג את מרכולתו בצורה משכנעת ויצירתית, כזו שתגרום לזכירות המוצר ואיכויותיו ולהשפיע בכך עליו בבחירתו.

מיתוג הינו למעשה תהליך של יצירת "יישות" המעניק ערכים, אופי ואישיות למוצר, שמטרתו העיקרית היא בידול. כאן בעצם אני נכנס לתמונה. אני לומד להכיר את המוצר שלכם ותכונותיו, את סביבת העבודה שלו, את קהל היעד אליו הוא פונה, את מתחיריו העיקריים בתחום ומהם יתרונותיו על פניהם וחסרונותיו לעומתם. מתוך מחקר זה, אנחנו - אתם הלקוח ואני, מזקקים את עיקר המסרים השיווקיים ומתחיל במלכת ליטוש היהלום.

זה מתחיל בעיצוב הלוגו, המתאר באמצעות צורה גרפית (סמל), צבעוניות מתאימה והסלוגן (הגדרה מילולית) הנכון - את תמצית המוצר, בין אם הוא שמרן ורציני, צעיר ושובב, פשוט או מורכב, מגדרי או כללי וכ'.

שלב הבא הוא התאמת שפה הגרפית לכלל מוצרי המותג - כרטיסי ביקור, נייר מכתבים, מעטפות, פולדרים, דפי תדמית ודפי מוצר משניים, אתר אינטרנט, חתימת הדוא"ל, מזכרות ועוד ובכך "לתפור" לכם את חליפת העסקים המושלמת.

חושבים שסיימנו? לא, לא כל כך מהר…  אתם עכשיו הבעלים הגאים של מותג חדש, מזל טוב! המשרד שלכם מבושם בריחות מרנינים של צבע טרי העולה מהפולדרים שעל שולחנכם, אתם מדפדפים בענבה בברושור המתפאר בשלל המוצרים שלכם, מתבוננים בתמונת מפעל חייכם ומנגבים דמעה גנובה כשאתם נזכרים איפה היתם לפני שכל זה התחיל… האם זה אמור להספיק על מנת למכור לכם את המוצר? אני מסופק. מי חוץ מכם, העובדים שלכם וחבריכם הקרובים מודעים למ

כל בעל עסק סמוך ובטוח שהמוצר שלו הוא הטוב ביותר בשוק. זה לא מספיק שהוא יודע זאת. הוא חייב לשכנע את לקוחותיו הפוטנציאליים שזה אכן כך. סביר להניח שכמוהו חושבים גם המתחרים שלו. על מנת להתחרות על כיס הלקוח הוא חייב למצוא את הדרך הנכונה להתבלט מעליהם ולהציג את מרכולתו בצורה משכנעת ויצירתית, כזו שתגרום לזכירות המוצר ואיכויותיו ולהשפיע בכך עליו בבחירתו.

הפך שעבר העסק שלכם?

השלב האחרון הוא בחירת ערוצי הפרסום הנכונים - מודפסים ודיגיטליים, מקומיים וארציים שמטרתם היא הסיבה העיקרית שבגינה התחלנו את הכל - לגרום לטלפונים לצלצל בלי הפסקה.

מכאן והלאה הפיקוד הוא כולו שלכם לקוחותיי היקרים, שלכם ושל אנשי השיווק האמונים על האסטרתגיה הנכונה, הטלפניות המגיבות במהירות לשיחות הכנסות ועונות באדיבות וסבלנות לשאלות המתעיינים ולמעשה כל מי שסובב סביב המותג ומטרתם העיקרית היא לחזק בכך את ערכיו ואמינותו כלפי הסביבה.